OLVASD

Na jó! Mielőtt bárki bármit csinálna az oldalon! Vedd figyelembe, hogy ezt a blogot ketten vezetjük, Lilimooo és Lenora. Szóval, ha esetleg írsz nekünk a chat-be kérlek többes számban tedd pl. 'Sziasztok!' 'Blogotok'. Ha szeretnél nekünk díjat adni, vagy megszeretnéd említeni az oldalunk valahol azt is úgy tedd, hogy mindkettőnk nevét oda írod, nem csak az egyikünkét pl 'Lilimooo és Lenora' vagy 'Lenora és Lilimooo'. Ez nem lecseszés egyszerűen csak egy szimpla kérés, mert már mindkettőnket nagyon idegesít, hogy folyton egyesszámban írtok.
Köszi, hogy elolvastad.
Puszi, Lilimooo és Lenora

2012. június 10., vasárnap

15.fejezet - Lilimooo



- Aha. Igen. Az jó lenne. – Syn egész este telefonált. Sőt, ha jobban belegondolok egész nap. – Persze. Neked is!

Lerakta a telefont, megitta a vodkáját és felállt.

- Kimegyek cigizni. – mondta, és ott hagyott.

Nem lett volna semmi bajom ezzel, ha itt vannak a többiek is. Csak, hogy az ünnepek miatt mindenki elment, vagy éppen csomagol, mert elmegy. Azt se tudom, hogy én minek maradtam itt. A legelső géppel New Yorkba kellett volna mennem. A nővérem meghívott, én meg azt mondtam, hogy szerintem nem megyek. Hülye vagyok én?
Felálltam, fogtam a táskám meg a kabátom, és kimentem a bárból. Syn előtte állt, és cigizett. Köszönés nélkül elsétáltam mellette, ő viszont utánam kiáltott.

- Hová mész? – kérdezte.

- Haza. – mondtam, intettem neki, és fogtam egy taxit.

Hazamentem, és bementem a fürdőbe. Lezuhanyoztam, és felvettem egy szaggatott farmert, meg egy piros pólót. Kifésültem a hajam, és egy hajráffal hátrafogtam. A szobámba mentem, és előszedtem a szekrényből az összes ajándékot, és kipakoltam őket az ágyra.. Utána leültem a földre, és csak néztem előre.
Úgy is rég jártam New Yorkban, értelmét pedig nem látom, hogy itt maradjak.
Elővettem a telefonom, és felhívtam Sarat.

- Szia, hugi. – köszönt, hallottam a hangján, hogy mosolyog.

- Szia Sara. – sóhajtottam. – Lenne még egy szabad hely?

- Még is jössz? – nevetett fel. – Ez rád vall, Hannah. Mindent az utolsó pillanatban döntesz el. De nem úgy volt, hogy Synnel leszel?

- Úgy volt, de ő le se szar engem, úgyhogy gondoltam elnézek arra. Úgy is régen voltam.

- Okés. – mosolygott.

- Karenék mennek? – kérdeztem.

- Nem… - mondta Sara. – De most megyek, akkor holnap jössz?

- Délelőtt. – bólintottam, ami fölösleges volt.

- Rendben. – mosolygott. – Szia, puszi!

Kinyomtam, és elraktam a telefonom. Felálltam, megfogtam ez egyik legnagyobb ajándékot, meg egy kisebbet, a táskám, és kimentem a kocsihoz. Los Angelesbe mentem, ott is a külvárosba. Gyorsan vezettem, minél hamarabb oda akartam érni.
Leparkoltam egy kisebb ház elé, de nem mozdultam. Csak hátra dőltem, és lehunytam a szemem. Csak egy óra. Csak ennyi, és haza megyek. Nem fogom mesélni. Csak mosolygok, és semmiségekről beszélgetünk. Azokról, amik nem fontosak. Amik nem lényegesek, és kerüljük azokat a témákat, amik nem illenek a karácsonyhoz.
Felsóhajtottam, és kiszálltam a kocsiból. Kivettem az ajándékokat, és becsöngettem.
Karen nyitott ajtót, és amint meglátott halványan elmosolyodott.

- Hannah! – félre állt. – Gyere be!

- Köszi. – beljebb léptem.

Karen bevezetett a nappaliba, ahol leültem a kanapéra. Ő a konyhába ment, hogy teát főzzön. Az asztalon egy fénykép volt, ami minden egyes itt töltött alkalommal szemet szúrt nekem. Amit mindig próbálok gondosan elkerülni, de sehogy sem sikerül. Felemeltem. A képen a bátyám és Karen volt, terhesen.
Egy ajtónyitódást hallottam, és halk lépteket. A fotót gyorsan visszaraktam a helyére. Jason jött ki a nappaliba. Repülős pizsama volt rajta és álmosan pislogott, de amint meglátott rögtön felébredt.

- Hannah néni! – kiáltotta, és az ölembe ugrott.

- Szia Jason. – megpuszilt és mellém mászott.

- Mit hoztál? – kérdezte tágra nyílt szemekkel.

- Jason! – Karen visszajött, kezében tálca, rajta pedig a tea. – Nem illik ilyet kérdezni.

- Hagyd csak. – mosolyogtam, és odaadtam neki az ajándékát. – Boldog karácsonyt előre is!

Mosolyogva, lelkesen látott neki a kicsomagoláshoz.

- Nem leszel itthon karácsonykor? – kérdezte Karen, és odaadta a teámat.

- Nem… Inkább meglátogatom Saraékat. – mondtam, és beleittam. – Ti is eljöhetnétek.

- Inkább, most itthon maradunk… - mosolygott halványan.

- Oké… - elbambulva figyeltem Jasont, amint letépi az ajándékáról a csomagolópapírt, és csillogó szemmel nézi a star warsos legot.

Elképzeltem, hogy milyen lesz majd az élete. Milyen lesz apa nélkül felnőnie. Hogy csak azokon a történeteken keresztül ismeri meg a bátyámat, az apját, amiket mesélnek neki. Amik arról szólnak, hogy milyen volt gyerekként, hogy miket csináltunk régebben, hogy ő mindig ott volt velem és a nővéremmel, hogy milyen hős tetteket vitt véghez, hogy mennyire boldog volt, mikor először a kezében tarthatja a fiát. Arról viszont még sose beszéltem neki, hogy milyen volt az utolsó találkozás. Hogy mi reménykedtünk, ő meg csak nyugtatott minket, pedig tudta, hogy nem tér haza.

- Hannah néni, ma is mesélsz? – kérdezte Jason, és visszamászott mellém a kanapéra.

Szólásra nyitottam a számat, de aztán csak megráztam a fejem és felálltam. Ennyit az egy óráról… Nyomtam egy puszit Jason arcára és gyorsan elköszöntem Karentől is. Nem bírtam tovább maradni. Az utat a kocsimig szinte futva tettem meg. Amint bevágódtam az autóba elindultam, automatikusan hazafelé indultam.
Gondoltam, hogy benézek Synhez, hogy otthon van-e már, hogy mennyire cseszte szét magát, de meggondoltam magam. Ha ő nem foglalkozik velem, akkor én minek töröm magam?! Biztos talált valami jobb elfoglaltságot, mondjuk a változatosság kedvéért egy barnát.

Ahogy hazaértem, előszedtem a szekrényem mélyéről az egyik bőröndöm, és elpakoltam a szükséges cuccokat, meg az ajándékokat.
Bekapcsoltam a hifit, nem is figyelve, hogy milyen CD van benne, pizsama gyanánt felvettem egy rövid gatyát meg egy Green Dayes pólót, és kivettem a hajamból a hajráfot. Naná, hogy a srácok lemeze szólalt meg. Mi más szólna, ha nem ők?! Ujjaimmal kifésültem a hajamat, közben meg CD-t cseréltem: az első nem A7x lemez Good Charlotte volt, még hozzá a The Cronicles of Life and Death, úgyhogy azt raktam be. Lekapcsoltam a villanyt, és befeküdtem az ágyamba. Forgolódva próbáltam megtalálni a lehető legkényelmesebb helyet, ahol gyorsan el tudok aludni. Egy óra múltán sikerült is, de reggel lila karikákkal a szemem alatt keltem fel.
Miután megittam a reggeli kávémat, és megfürödtem a szekrényem elé álltam. Itt sütött a nap, viszont New Yorkba tuti szakad a hó. Hosszú gondolkozás után felvettem egy sötét farmert, egy szürke hosszú ujjú felsőt, és egy sportcipőt. A kabátomat a kezembe fogtam, a vállamra akasztottam a táskám, és a bőröndömet magam után húzva kimentem a lakásból. Intettem a portásnak és kellemes ünnepeket kívántam neki, majd az utcára kilépve gyorsan fogtam egy taxit. Küldtem egy SMS-t Saranak, hogy indulok, majd az ablakon bámultam kifelé. Kiértünk HB-ről, mikor megszólalt a telefonom. Syn volt az. Egy pillanatig elgondolkoztam, hogy felvegyem-e vagy egyszerűen csak kikapcsoljam. A jó énem győzedelmeskedett.

- Mond. – sóhajtottam.

- Hol vagy? – kérdezte, és azt hallottam a hangján, hogy liheg. Talán futott? Bármennyire kíváncsi volta merre, nem kérdeztem rá.

- Mindjárt a reptéren. – mondtam unottan.

- Nem maradsz itt velem? – kérdezte.

- Minek? Hogy le se szarj? Hogy másokkal telefonálgass, meg hogy különböző csajokat szedj fel?! Kösz, inkább nem. – csattantam fel, a taxis pedig értetlenül nézett a visszapillantó tükörbe.

- Hannah, kérlek… - kezdte Syn, de a szavába vágtam, nem érdekel, felőlem könyöröghet, ahogyan akar.

- Szia Syn. – és kikapcsoltam a mobilom.

Esetleg karácsony napján küldök neki egy smst. Esetleg. Fejemet az ablaküvegnek döntöttem, és idegesen doboltam a combomon a rádióból szóló zene ütemére. Pedig még csak nem is szeretem az a számot. A sofőr még mindig engem nézett, de nem foglalkoztam vele.
Mielőtt még bekapcsolhattam volna a mobilom, elrejtettem a táskám legmélyére, hogy még csak kísértésbe se essek.

A sofőr segített kivenni a bőröndöm a taxiból, aztán miután fizettem elhajtott. Én meg ott álltam a reptér előtt teljesen kedvtelenül az emberek sokaságában. Mindenki arcán mosoly ült, alig várták, hogy elmenjenek, és a szeretteikkel töltsék az ünnepeket. Ezzel szemben, én mindig, mikor találkoznom kell a családommal megijedek, és valami ürügyet kitalálva lemondom. Nem szánalmas? De, egy kicsit az.
Sóhajtva elindultam, a hatalmas üveg ajtó a kinyílt előttem. Megkerestem, hogy honnan indul az én járatom, de a hosszú sort látva elhúztam a szám. Ezért utálok repülni. Mármint a fiúk nélkül. Mert ha velük megyek, akkor természetesen a külön gépükkel megyünk, amihez nem kell sorban állni. Itt bezzeg! Legalább egy óra, mire én kerülök sorra.
Morogva álltam be a sor végére, és összefont karral, türelmetlenül rágtam a szám szélét, és közben azon gondolkoztam, hogy csak én nem szeretem-e ennyire ezeket a családi ünnepeket. Ahogy az embereket elnéztem, biztos, hogy így van.
Felnéztem az órára, de a mutató csigalassúsággal haladt előre. Tekintetem pedig tovább siklott az embereken. Egészen kicsi gyerekektől kezdve, még öregembereket is láttam, akiket fiatalabbak mosolyogva kísértek. Nem hiába a karácsony a szeretet ünnepe…
Aztán a tömegből szinte kiemelkedett egy ember. Egy ember, akiről senki se gondolta volna, hogy itt lesz ma.




3 megjegyzés:

  1. Ki a rejtélyes személy? És Syn mért egy pöcs?

    VálaszTörlés
  2. Tetszett. Kíváncsi leszek arra a személyre, aki megjelenik a végén. Syn miért, olyan bunkó??? Jó lett ez a fejezet is. :)Várom a folytatást.
    Shadow

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Syn elég nagy gyökér volt most, kíváncsi vagyok arra a rejtélyes emberkére a végén... :D
    Jó fejezet volt, lehet, hogy szemétnek tűnök, de tetszik Hannah családi háttere. Remélem később többet megtudunk majd a bátyjáról. :)
    Puszszii
    Bonnie

    VálaszTörlés